Πρόταση για τον "συμπαραστάτη του δημότη και της επιχείρησης" στον Δήμο Αθηναίων

Σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 77 του Καλλικράτη, ο συμπαραστάτης δέχεται καταγγελίες “για κακοδιοίκηση των υπηρεσιών του δήμου, των νομικών του προσώπων και των επιχειρήσεών του”. Συνεπώς, μια ολοκληρωμένη πρόταση για την οργάνωση και τη λειτουργία του θεσμού στο Δήμο Αθηναίων θα πρέπει να λάβει πρωτίστως υπόψη τους φορείς που εμπίπτουν στην αρμοδιότητα του συμπαραστάτη. Ήδη από τη διατύπωση, προκύπτει ότι ο συμπαραστάτης δεν ελέγχει (ευθέως) τα θεσμικά όργανα του δήμου, όπως το δημοτικό συμβούλιο, τις επιτροπές του, τους αντιδημάρχους και τον δήμαρχο. Αυτό αποτελεί εξάλλου συμπέρασμα και όλων των εν ενεργεία συμπαραστατών, όπως προκύπτει από τις ετήσιες εκθέσεις τους. Διότι, όπως προαναφέρθηκε, ο ρόλος του συμπαραστάτη δεν είναι να υποκαταστήσει τα πολιτικά πρόσωπα, αλλά να επιλύει τις  ατομικών διαφορές μεταξύ δημότη και δημοτικής υπηρεσίας.

 

Όπως προκύπτει από τις ετήσιες εκθέσεις των εν ενεργεία συμπαραστατών, μια καλή πρακτική είναι να μην αναμένει ο συμπαραστάτης να “ανακαλύψει” τις ελεγχόμενες υπηρεσίες όταν υπάρχει κάποια καταγγελία. Αντιθέτως, με την ανάληψη των καθηκόντων του, ο συμπαραστάτης πρέπει να γνωρίσει όλες και όλους τους εργαζόμενους στις υπηρεσίες του δήμου, επισκεπτόμενος τους εργασιακούς χώρους κι επιχειρώντας να δημιουργήσει μια γέφυρα επικοινωνίας μαζί τους.

 

Ήδη από την εποχή της εκπόνησης της αρχικής πρότασης της ομάδας εργασίας που συντόνιζα, συναντήθηκα με εργαζόμενους του Δήμου Αθηναίων σε νευραλγικές θέσεις – όπως ο Διευθυντής της Δημοτικής Αστυνομίας- με τους οποίους είχαμε εποικοδομητικές συζητήσεις ενημέρωσης για τον νέο θεσμό. Δεν πρόκειται για απλή διαδικασία “χαρτογράφησης”, αλλά μια ουσιαστική προσέγιση για την δημιουργία “γέφυρας” συντονισμού, ώστε να επιλύονται ευκολότερα οι διαφορές με τους δημότες, επιδιώκοντας την συζήτηση και αποφεύγοντας κατά το δυνατόν έναν εύκολο αλλά λαϊκιστικό και στείρο καταγγελτικό λόγο.

 

Στην οργανωτική δομή του Δήμου Αθηναίων περιλαμβάνονται:

 

Εννέα (9) Δοικητικές και Κοινωνικές Υπηρεσίες

  • – Διεύθυνση Ανθρώπινου Δυναμικού
  • – Διεύθυνση Αστικής Κατάστασης
  • – Διεύθυνση Δημοτικής Αστυνομίας
  • – Διεύθυνση Διοίκησης & Αποκέντρωσης
  • – Διεύθυνση Επιχειρησιακού Σχεδιασμού, Οργάνωσης  & Πληροφορικής
  • – Διεύθυνση Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών
  • – Διεύθυνση Κοιμητηρίων
  • – Διεύθυνση Κοινωνικής Αλληλεγγύης & Υγείας
  • – Διεύθυνση Παιδείας & Δια Βίου Μάθησης.

 

Τέσσερις (4) Οικονομκές υπηρεσίες:

  • – Διεύθυνση Εμπορίου & Ανάπτυξης
  • – Διεύθυνση Δημοτικών Προσόδων
  • – Διεύθυνση Οικονομικών
  • – Διεύθυνση Προμηθειών & Αποθηκών

 

Οκτώ (8) Τεχνικές Υπηρεσίες:

  • – Διεύθυνση Ηλεκτρολογικού
  • – Διεύθυνση Καθαριότητας – Ανακύκλωσης & Συντήρησης
  • – Διεύθυνση Κτηριακών Έργων
  • – Διεύθυνση Πρασίνου & Περιβάλλοντος
  • – Διεύθυνση Κοινοχρήστων Χώρων
  • – Διεύθυνση Σχολικών Κτηρίων
  • – Διεύθυνση Οδοποιίας & Αποχέτευσης
  • – Διεύθυνση Σχεδίου Πόλεως & Πολεοδομίας

 

 

Δεκατέσσερα (14) νομικά πρόσωπα και επιχειρήσεις:

  • – Αθήνα 9,84 FM Stereo

– Αθηναϊκό Αέριο Α.Ε.

– Αναπτυξιακή Εταιρεία Δήμου Αθηναίων

– Δημοτικό Βρεφοκομείο Αθηνών

– Διπλή Ανάπλαση Α.Ε.

– Εθνικός Κήπος

– Επιχείρηση Μηχανογράφησης – ΔΑΕΜ Α.Ε.

– Εταιρεία Ασφαλιστικών – Συμβουλευτικών Υπηρεσιών ΑΑΕ ΟΤΑ

– Εταιρεία Τουριστικής και Οικονομικής Ανάπτυξης Αθηνών

– Κέντρο Επαγγελματικής Κατάρτισης

– Κέντρο Πρόληψης της Εξάρτησης και Αγωγής Υγείας “Αθηνά Υγεία”

– Κέντρο Υποδοχής & Αλληλεγγύης  Δήμου Αθηναίων (Κ.Υ.Α.Δ.Α.)

– “Τεχνόπολις” Δήμου Αθηναίων

– Οργανισμός Πολιτισμού Αθλητισμού και Νεολαίας

 

Η πρόταση λαμβάνει ιδιαιτέρως υπόψη ότι, σύμφωνα με τις ετήσιες εκθέσεις ελεγκτικών φορέων (Συνήγορος του Πολίτη, Γενικός Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης, Σώμα Επιθεωρητών – Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης, Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα), τα συχνότερα και σημαντικότερα κρούσματα κακοδιοίκησης εντοπίζονται στις πολεοδομικές υπηρεσίες, τις υπηρεσίες αλλοδαπών, τις δημοτικές αστυνομίες, τα κοιμητήρια, τις υπηρεσίες κατασκευών και καθαριότητας, τα ληξιαρχεία και γενικά τα δημόσια αρχεία καθώς  και τις δημοτικές επιχειρησεις (ιδίως ραδιοτηλεοπτικοί σταθμοί).

 

Συνεπώς, η πρόταση, όσον αφορά την διάρθρωση και στελέχωση του συμπαραστάτη του δημότη, θα πρέπει να λάβει υπόψη ιδίως και τις συχνότερες εστίες κακοδιοίκησης, σε συνάρτηση και με τη σύσταση του πληθυσμού του δημου Αθηναίων (βλ. παρακάτω, υπό “προτεινόμενη διάρθρωση της υπηρεσίας του συμπαραστάτη”).

 

 

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ετικετοσύννεφο

Αρέσει σε %d bloggers: